1. Nasze Komunikaty
  2. Komunikaty
  3. Starosta Lubartowski 21-100 Lubartów ul. Słowackiego 8...
Wróć do listy komunikatów

Starosta Lubartowski 21-100 Lubartów ul. Słowackiego 8...

Starosta Lubartowski
21-100 Lubartów
ul. Słowackiego 8
Lubartów, dnia3 grudnia 2025 roku
AIB.6740.3.9.2025.KRC
OBWIESZCZENIE
STAROSTY LUBARTOWSKIEGO
Na podstawieart. 11fust. 3 i 4 ustawy z dnia10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 rokupoz. 311) orazart. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 rokupoz. 572 z późn. zm.),
z a w i a d a m i a m ,
że po rozpatrzeniu wniosku Burmistrza Miasta Kock z dnia23 lipca 2025 roku, złożonego w siedzibie Starosty Lubartowskiego w dniu23 lipca 2025 roku, uzupełnionego w dniu3 listopada 2025 roku,decyzją nr 11/2025 z dnia3 grudnia 2025 roku udzielono zezwolenia na realizację inwestycji drogowej polegającej na budowie drogi gminnej w ramach zadania pn.: „Modernizacja oczyszczalni ścieków w Kocku wraz z budową infrastruktury komunalnej – Budowa zaplecza techniczno-socjalnego – Budowa drogi dojazdowej”.
Przedmiotową decyzją: określono linie rozgraniczające teren inwestycji drogowej, zatwierdzono podział nieruchomości wyznaczony liniami rozgraniczającymi, potwierdzono nabycie z mocy prawa przez Gminę Kock nieruchomości znajdujących się w liniach rozgraniczających, zatwierdzono projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany, udzielono zezwolenia na przebudowę skrzyżowań z innymi drogami publicznymi. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
Przedmiotowa inwestycja położona jest administracyjnie na terenie miasta Kock, powiat lubartowski, województwo lubelskie. Początek projektowanej drogi zlokalizowano w km 0+00, zaś koniec zlokalizowano w km 0+099,20. Długość projektowanej drogi wynikająca z zakresu robót nawierzchniowych wynosi 99,20 m.
Głównym celem realizacji planowanego przedsięwzięcia jest polepszenie stanu technicznego i użytkowego nawierzchni jezdni, co wpłynie korzystnie na poprawienie komfortu ruchu jej użytkowników oraz zapewni lepszą dostępność do posesji i terenów przyległych.
Inwestycja realizowana będzie na działkach o numerach ewidencyjnych:
1. Przeznaczonych pod projektowany pas drogowy (stałe zajęcie):
jednostka ewid. 060806_4 Kock:
obręb 0001 Kock Miasto:1120 (1120/1) – działka będąca własnością Gminy Kock (w nawiasie wskazano numer działki po podziale stanowiącej w dalszym ciągu własność Inwestora);
obręb 0001 Kock Miasto: 377 (377/1) – działka będąca własnością prywatną (w nawiasie wskazano numer działki po podziale przechodzącej na własność Inwestora).
2. Nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone:
przebudowa skrzyżowań z innymi drogami publicznymi
jednostka ewid. 060806_4 Kock:
obręb 0001 Kock:338 – działka będąca własnością Powiatu Lubartowskiego w trwałym zarządzie Zarządu Dróg Powiatowych, włączenie do kanalizacji deszczowej
obręb 0001 Kock: 1120/2 – działka będąca własnością Gminy Kock.
Z treścią decyzji nr 11/2025 z dnia3 grudnia 2025 roku można zapoznać się w tutejszym Starostwie Powiatowym w Lubartowie, ul. Słowackiego 8, w wyznaczonym miejscu obsługi interesantów (pn.-pt., w godzinach od 7.30 do 15.30).
Informuję, że zgodnie z art. 49 Kodeksu postepowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r.poz. 572 z późn. zm.) doręczenie zawiadomienia o wydaniu decyzji uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia w prasie lokalnej.
Stronom postępowania przysługuje prawo do wniesienia odwołania od decyzji nr 11/2025 z dnia3 grudnia 2025 roku do Wojewody Lubelskiego za pośrednictwem Starosty Lubartowskiego w terminie 14 dni od dnia uznania zawiadomienia o wydaniu decyzji za dokonane.
Pouczenie:
Za przejętą nieruchomość przysługuje odszkodowanie w wysokości wartości tej nieruchomości wg stanu na dzień wydania decyzji zrid. Wartość nieruchomości określana jest na podstawie operatu szacunkowego sporządzonego przez rzeczoznawcę majątkowego.
Wysokość odszkodowania określana jest w odrębnej decyzji administracyjnej.
Zgodnie z art. 18ust. 1e ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, w przypadku, w którym dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości objętej decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej odpowiednio wyda tę nieruchomość lub wyda nieruchomość i opróżni lokal lub inne pomieszczenia niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni od dnia:
1) doręczenia zawiadomienia o wydaniu decyzji, o której mowa w art. 17,
2) doręczenia postanowienia o nadaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej rygoru natychmiastowej wykonalności albo
3) w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna,
- wysokość odszkodowania powiększa się o kwotę równą 5% wartości nieruchomości.
Wydanie nieruchomości powinno być udokumentowane. Dokumentem potwierdzającym ten fakt, jest np. protokół zdawczo-odbiorczy, jednostronne oświadczenie przekazane/wysłane inwestorowi (Wójt/Burmistrz – w przypadku dróg gminnych, Zarząd Powiatu – w przypadku dróg powiatowych). Liczy się data wpływu dokumentu do inwestora.
W przypadku małżonków/współwłaścicieli nieruchomości dla skutecznego jej wydania wszyscy współwłaściciele muszą wydać nieruchomość w ww. ustawowym terminie.
z up. STAROSTY
/-/
mgr Tomasz Kołodziej
Kierownik Wydziału
Architektury i Budownictwa