Starosta Lubartowski...
Starosta Lubartowski
21-100 Lubartów
ul. Słowackiego 8
Lubartów, dnia 2 września 2025 roku
AIB.6740.3.8.2025.IOM
OBWIESZCZENIE
STAROSTY LUBARTOWSKIEGO
Na podstawie art. 11f ust. 3 i 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 roku poz. 311) oraz art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2024 roku poz. 572),
zawiadamiam,
że po rozpatrzeniu wniosku Wójta Gminy Michów z dnia 18 czerwca 2025 r., złożonego w siedzibie Starosty Lubartowskiego w dniu 23 czerwca 2025 r., uzupełnionego w dniu 21 lipca 2025 roku,decyzją nr 9/2025 z dnia
2 września 2025 r. udzielono zezwolenia na realizację inwestycji drogowej pn. Budowa drogi gminnej
klasy D – ulica Piaskowa w m. Rudno, w ramach projektu inwestycyjnego pn.: Budowa dróg w Gminie Michów – etap 3, w m. Rudno.
Przedmiotową decyzją: określono linie rozgraniczające teren inwestycji drogowej, zatwierdzono podział nieruchomości wyznaczony liniami rozgraniczającymi, potwierdzono nabycie z mocy prawa przez Gminę Michów nieruchomości znajdujących się w liniach rozgraniczających, zatwierdzono projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany, udzielono zezwolenia na przebudowę skrzyżowań z innymi drogami publicznymi.
Przedmiotowa inwestycja położona jest administracyjnie na terenie gminy Michów, powiat lubartowski, województwo lubelskie. Początek projektowanej drogi zlokalizowano w km 0+002,50 zaś koniec zlokalizowano w km 1+093,70. Długość projektowanej drogi wynikająca z zakresu robót nawierzchniowych wynosi 1091,20 m.
Inwestycja realizowana będzie na działkach o numerach ewidencyjnych:
Przeznaczonych pod projektowany pas drogowy (stałe zajęcie):
jednostka ewid. 060808_2 Michów:
obręb 0021 Rudno I: 1543, 1542 – działki będące własnością Gminy Michów,
obręb 0021 Rudno I:155 (155/1), 243/1 (243/4), 242 (242/1), 241 (241/1), 240 (240/1), 239 (239/1), 238/1 (238/5), 237/1 (237/2), 236/1 (236/2), 235/1 (235/2), 234/1 (234/2), 1702 (1702/1), 232/1 (232/2), 231/1 (231/3), 230/4 (230/7), 230/3 (230/5), 229 (229/1), 223 (223/1), 222 (222/1), 221 (221/1), 220/1 (220/2), 219/2 (219/5), 219/1 (219/3), 218 (218/1), 217/2 (217/7), 217/3 (217/5), 216/2 (216/3), 215/2 (215/5), 215/1 (215/3), 213 (213/1), 212 (212/1), 211 (211/1), 210/1 (210/2), 208/2 (208/3), 206/3 (206/7), 206/4 (206/5), 204/3 (204/5), 180/1 (180/4), 182/5 (182/6) – działki będące własnością prywatną (w nawiasach wskazano numer działki po podziale przechodzącej na własność Inwestora).
Nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone:1) przebudowa skrzyżowań z innymi drogami publicznymi
jednostka ewid. 060808_2 Michów:
obręb 0021 Rudno I: 1566 – działka będąca własnością Powiatu Lubartowskiego w trwałym zarządzie Zarządu Dróg Powiatowych,
1) przebudowa przepustu na rowach melioracyjnych
jednostka ewid. 060808_2 Michów:
obręb 0021 Rudno I: 168, 216/2 (216/4) – działki będące własnością prywatną (w nawiasie wskazano numer działki po podziale pozostającej u Właściciela),
1) wykonanie połączenia istniejącej i projektowanej nawierzchni drogi gminnej
jednostka ewid. 060808_2 Michów:
obręb 0021 Rudno I: 204/3 (204/6) – działki będące własnością prywatną (w nawiasie wskazano numer działki po podziale pozostającej u Właściciela).
Z treścią decyzji nr 9/2025 z dnia 2 września 2025 roku można się zapoznać w tutejszym Starostwie Powiatowym w Lubartowie, ul. Słowackiego 8, w wyznaczonym miejscu obsługi interesantów (pn.-pt., w godzinach od 7.30 do 15.30).
Informuję, że zgodnie z art. 49 Kodeksu postepowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.) doręczenie decyzji stronom następuje po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia (obwieszczenia:
w urzędzie Starostwa Powiatowego w Lubartowie, Urzędzie Gminy Michów, na stronie internetowej (Biuletynie Informacji Publicznej) Urzędu Gminy Michów, na stronie internetowej (Biuletynie Informacji Publicznej) Starostwa Powiatowego w Lubartowie, w prasie lokalnej.
Stronom postępowania przysługuje prawo do wniesienia odwołania do Wojewody Lubelskiego za pośrednictwem Starosty Lubartowskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Pouczenie:
Za przejętą nieruchomość przysługuje odszkodowanie w wysokości wartości tej nieruchomości wg stanu na dzień wydania decyzji zrid. Wartość nieruchomości określana jest na podstawie operatu szacunkowego sporządzonego przez rzeczoznawcę majątkowego.
Wysokość odszkodowania określana jest w odrębnej decyzji administracyjnej.
Zgodnie z art. 18 ust. 1e ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, w przypadku w którym dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości objętej decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej odpowiednio wyda tę nieruchomość lub wyda nieruchomość i opróżni lokal lub inne pomieszczenia niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni od dnia:
doręczenia zawiadomienia o wydaniu decyzji o której mowa w art. 17,
doręczenia postanowienia o nadaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej rygoru natychmiastowej wykonalności albo
w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna,
- wysokość odszkodowania powiększa się o kwotę równą 5% wartości nieruchomości.
Wydanie nieruchomości powinno być udokumentowane. Dokumentem potwierdzającym ten fakt, jest np. protokół zdawczo-odbiorczy, jednostronne oświadczenie przekazane/wysłane inwestorowi (Wójt/Burmistrz – w przypadku dróg gminnych, Zarząd Powiatu – w przypadku dróg powiatowych). Liczy się data wpływu dokumentu do inwestora.
W przypadku małżonków/współwłaścicieli nieruchomości dla skutecznego jej wydania wszyscy współwłaściciele muszą wydać nieruchomość w ww. ustawowym terminie.
z up. STAROSTY
/-/
mgr Tomasz Kołodziej
Kierownik Wydziału
Architektury i Budownictwa