1. Nasze Komunikaty
  2. Komunikaty
  3. GPR.6720.1.76.2025Lubaczów, 28 sierpnia 2025 r....
Wróć do listy komunikatów

GPR.6720.1.76.2025Lubaczów, 28 sierpnia 2025 r. OGŁOSZENIE...

GPR.6720.1.76.2025Lubaczów, 28 sierpnia 2025 r.
OGŁOSZENIE BURMISTRZA MIASTA LUBACZOWA
o przeprowadzeniu drugich konsultacji społecznych dotyczących planu ogólnego dla obszaru miasta Lubaczowa
Na podstawie art. 13i ust. 3 pkt 8, w nawiązaniu do art. 8h ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. 2024 poz. 1130 ze zm.), art. 39 ust. 1 i art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.) oraz uchwały 669/LXIII/2024 z dnia 27 marca 2024 r.
w sprawie przystąpienia do sporządzania planu ogólnego dla obszaru miasta Lubaczowa
Burmistrz Miasta Lubaczowa zaprasza do udziału w drugich konsultacjach społecznych w sprawie:
planu ogólnego dla obszaru miasta Lubaczowa oraz sporządzonej do niej prognozy oddziaływania na środowisko.
Konsultacje społeczne będą prowadzone w terminieod 1 września 2025 r. do 1 października 2025 r.
Z projektem planu ogólnego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko można zapoznać się w Urzędzie Miejskim
w Lubaczowie – Referat Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska, ul. Rynek 26, 37-600 Lubaczów, w godzinach pracy urzędu oraz na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Lubaczowie –https://bip.um.lubaczow.pl/w zakładce planowanie przestrzenne. Jednocześnie wskazujemy, że projekt planu ogólnego w formacie gml można otworzyć między innymi przy pomocy przeglądarki danych planistycznych dostępnej pod adresem:https://aplikacje.gov.pl/app/gov_xml_validator/.
Konsultacje przeprowadzone będą w następujących formach:
1) zbierania uwag w terminie od 1 września 2025 r. do 1 października 2025 r. Uwagi można wnosić w formie papierowej: przesłane pocztą lub doręczone osobiście do Urzędu Miejskiego w Lubaczowie – Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska, ul. Rynek 26, 37-600 Lubaczów, lub w formie elektronicznej: poprzez platformę ePUAP lub za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej na adres e-mail:andrzej.kania@um.lubaczow.pl.
Zgodnie z art. 8g. ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, uwagi do projektów planu składa się na piśmie utrwalonym w postaci papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, na formularzu w postaci papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego.
Wzór formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego dostępny jest w na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Lubaczowie –https://bip.um.lubaczow.pl/344,formularze-do-pobrania.
Wnoszący uwagę zobowiązany jest podać swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazuje, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej uwagą, oraz może podać dodatkowe dane do kontaktu, takie jak adres do korespondencji lub numer telefonu,
1) spotkania otwartego, które odbędzie się online w dniu 22 września 2025 r. od godz. 17.00 do 18.00
– link do spotkania zostanie udostępniony na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Lubaczowie
– https://bip.um.lubaczow.pl/ w zakładce planowanie przestrzenne,
punktu konsultacyjnego, który odbędzie się dnia 17 września 2025 r. od godz. 15.35 do 17.00 w Miejskim Domu Kultury, im. Aleksandra Sas-Bandrowskiego, ul. M. Konopnickiej 2, 37-600 Lubaczów. Pomieszczenie to jest przystosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Jednocześnie informuję, że zgodnie z art. 46 pkt 1 oraz art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.), w miejscu i czasie konsultacji społecznych projekt planu ogólnego, można zapoznać się z niezbędną dokumentacją sprawy, tj. projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
i prognozą oddziaływania na środowisko do planu ogólnego.
Zainteresowani udziałem w postępowaniu w sprawie strategicznej oceny oddziaływania projektu planu ogólnego na środowisko mogą składać do ww. dokumentacji uwagi i wnioski, które mogą być wnoszone: w formie pisemnej do Burmistrza Miasta Lubaczowa, ustnie do protokołu, za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem, na adres mailowyandrzej.kania@um.lubaczow.pl, w nieprzekraczalnym terminie
do 1 października 2025 r.
Burmistrz Miasta Lubaczowa
Krzysztof Szpyt
Klauzula informacyjna
W związku z przetwarzaniem przez Burmistrza Miasta Lubaczowa danych osobowych, uzyskanych w toku prowadzenia postępowań dotyczących sporządzania aktów planowania przestrzennego, prawo, o którym mowa w art. 15 ust. 1 lit. g rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016 r., str. 1,
z późn. zm.3), zwanego dalej „rozporządzeniem 2016/679”, przysługuje, jeżeli nie wpływa na ochronę praw i wolności osoby, od której dane te pozyskano.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanym dalej RODO, informuje, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta Lubaczowa jest Burmistrz Miasta Lubaczowa z siedzibą:
ul. Rynek 26, 37-600 Lubaczów.
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Pani Magda Fusińska, z którą można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych oraz korzystania z przysługujących Państwu praw związanych z przetwarzaniem danych. Kontakt: e-mail
iod@um.lubaczow.pl lub pisemnie na adres: ul. Rynek 26, 37-600 Lubaczów.
Dane osobowe Pani/Pana będą przetwarzane w celu realizacji obowiązków ustawowych związanych z przyjmowaniem:1) wniosków do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz planów ogólnych,
wniosków o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu lub z planu ogólnego,
wniosków o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie lub planu ogólnego,
wniosków o udzielenie informacji w zakresie zagospodarowania przestrzennego w gminie wnoszonych do Urzędu Miasta oraz prowadzeniem postępowań administracyjnych w tym zakresie, wynikających z przepisów: ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 17 grudnia 2021 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie zakresu projektu planu ogólnego, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów.
Z uwagi na konieczność zapewnienia odpowiedniej organizacji działalności Urzędu Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców współpracujących, w tym: dostawcom usług technicznych, organizacyjnych i prawnych, umożliwiającym prawidłowe zarządzanie oraz realizację zadań statutowych i ustawowych Urzędu Miasta. Dane te powierzane są na podstawie i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
W przypadku, kiedy projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego/planu ogólnego jest sporządzany przez wykonawcę wyłonionego w drodze przeprowadzonego przetargu, podane dane osobowe będą udostępnione Wykonawcy w zakresie niezbędnym do sporządzenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego/planu ogólnego.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
Okres, przez który Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane – zgodnie z przepisami ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz przepisami rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Numer telefonu, który jest daną dobrowolną, będzie przechowywany przez okres niezbędny do realizacji sprawy lub do momentu wycofania przez Państwo zgody.
Posiada Pani/Pan prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, ograniczenia przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do usunięcia danych – na warunkach określonych w RODO, prawo do cofnięcia zgody, w przypadku, gdy podstawą przetwarzania była wydana zgoda.
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania; w przypadku niepodania danych osobowych niemożliwe będzie wszczęcie postępowania administracyjnego w zakresie zmiany przeznaczenia w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego oraz planu ogólnego, wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu oraz zaświadczenia o przeznaczeniu nieruchomości
w miejscowym planie/planie ogólnym, udzielenie informacji w zakresie zagospodarowania przestrzennego w gminie.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również nie będą wykorzystywane do profilowania.